Kerana Sekali Cinta

Kerana Sekali Cinta Cinta pertama itu pernah hadir Memang indah biarpun parah membadai jiwa Bertahun aku pertahankan kisah hati yang ternyata bukan milik aku namun akhirnya takdir membawa khabar yang nyata Indahnya cint

  • Title: Kerana Sekali Cinta
  • Author: Rehan Makhtar
  • ISBN: 9789671136201
  • Page: 211
  • Format: Paperback
  • Cinta pertama itu pernah hadir Memang indah biarpun parah membadai jiwa Bertahun aku pertahankan kisah hati yang ternyata bukan milik aku namun akhirnya, takdir membawa khabar yang nyata Indahnya cinta pertama, malah hebat lagi cinta kedua Dia hadir ketika takdir membawa dia dekat di hati Dias ah di sisi bila takdir menolak dia menjadi milik diri ini Dia Anaresa UnCinta pertama itu pernah hadir Memang indah biarpun parah membadai jiwa Bertahun aku pertahankan kisah hati yang ternyata bukan milik aku namun akhirnya, takdir membawa khabar yang nyata Indahnya cinta pertama, malah hebat lagi cinta kedua Dia hadir ketika takdir membawa dia dekat di hati Dias ah di sisi bila takdir menolak dia menjadi milik diri ini Dia Anaresa Unik, muda dan masih bergelar budak sekolah Namun, kala lafaz sakinah tu terluncur dari bibir ini, dia adalah wanita Wanita kepada seorang lelaki, isteri kepada seorang suami Zafran Zaini Moga keindahan cinta kita kekal selamanya Andai terduga, kekalkan Resa di hati abang Menjadi wanita memujuk hati abang, menjadi teman mendengar masalah abang dan menjadi isteri memeluk abang ZafranAku masih bergelar budak sekolah Masih sopan dalam kenakalan ini Dia hadir tanpa kuduga Membawa kisah cinta yang tak pernah ada di dalam hati Ternyata yang pertama itu untuk dia dan juga berharap dialah yang terakhirnya Saat tawaran terhad itu aku terima, ternyata akulah pelengkap sisi rusuknya Ada resah dalam diri Mampukah seorang budak sekolah menjadi isteri Namun, kala dia melafazkan akad, mengucup nafas di kepala, dia adalah suami dan aku adalah isteri Anaresa Abdullah Resa cintakan abang Yakinlah, kerana sekali cinta, Resa tetap cinta AnaresaZafran dan Anaresa bertemu kala takdir membawa dua hati itu mendekat pada tempat dan waktu yang tepat Umur menjarakkan namun cinta di hati mendekatkan malah jodoh merelakan Menerima suami yang matang membuatkan Anaresa kalut sejenak Bagi Zafran pula, mencintai budak sekolah itu membuatkan dia yakin, dia perlu mendidik Anaresa menjadi mata sebagai seorang wanita dan isteri.

    • Best Read [Rehan Makhtar] ✓ Kerana Sekali Cinta || [Science Fiction Book] PDF ✓
      211 Rehan Makhtar
    • thumbnail Title: Best Read [Rehan Makhtar] ✓ Kerana Sekali Cinta || [Science Fiction Book] PDF ✓
      Posted by:Rehan Makhtar
      Published :2019-05-05T15:02:14+00:00

    One Reply to “Kerana Sekali Cinta”

    1. Indahnya cinta selepas kahwin!!!!Ini adalah kali pertama saya membaca nukilan Rehan Mahkhtar, ternyata cerita ni amat mengujakan.Sy mmg x suka citer kahwin paksa @ terpaksaCerita ini berkisar ttg seorg lelaki terlajak yg terjatuh cinta pandang pertama dgn seorg bdk "sekolah"Slalu kita baca cerita berkisar watak perempuankan tp kali ini ia berkisarkan watak lelaki bercerita ttg perasaan dia terhdp tulang rusuk dia. Ini mengingatkan sy kepada cerita AWEK PISANG GORENG.Citer dia hero frust dgn awek [...]

    2. Mulanya aku ingatkan ini kisah si Haqmi-Zafrin, jadi sudah pasti aku boleh habiskan laju-laju rupa-rupanya silap. Ini kisah abang Zafrinoo KSC memang betul-betul kisah cinta. Tiada konflik berat ke, watak-watak jahat yang buat cerita ni serabut. Memang kalau ikutkan, rasanya boleh baca dalam satu hari saja tetapi dek kerana kesibukan [eceh!], lambat juga aku nak habiskan. Walaupun ini kisah cinta biasa, aku rasa KSC lebih sesuai untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas *wink*Zafran bertembung [...]

    3. cerita ini tidak tahu apa yang tidak kena. tidak sesuai dengan sha sebab sha boleh terfikir tentang mamat gatal di tempat sha bekerja. Zafran memang berani tapi sikap beraninya itu buat sha berdetik "eeee gatalnya mamat ini, miang sungguh". Walaupun jalan cerita yang sweet tiada konflik tapi tak dapat menambat hati sha. Maaf kepada penulis dan peminat² RM. Bukan salah uols tapi salah sha, sebab sha teringat mamat gatal di office. Sebijik perangai cam Zafran.

    4. Ntah kenapa N rasa kurang terhibur dengan cerita ni. Ia agak monotonous dan mendatar. Pace of the story pun agak lambat. It was also unnecessarily long. Watak2nya semua comel dan manja belaka. Ada kalanya rasa seperti mereka, especially Zafran yang sudah pun berusia 31 tahun, kurang matang.Agak kurang memuaskanlah pada N kerana N rasa ia ada potensi untuk menjadi lebih baik dan menarik!

    5. Bagi saya kisah Zafran dan Resa dalam cerita ni lebih mengembirakan dari kisah Ana-Mukhlis-Zafran dalam cerita Ku Ingin Milikimu. Maybe sebab saya jauh lebih suka watak Resa yang comel santai berbanding Ana yang serious boring kot. Cara Zafran jatuh cinta kat Resa awal cerita ni sweet tapi bila dah jauh ke tengah sikit, memang rasa macam gatal la Zafran, kesian di letak syarat bagai dan digulainya Resa yang naive, terpaksa budak tu dewasa lebih awal. Tak berkenan la Resa terpaksa postpone konvo [...]

    6. Aku suka cerita ni Seorang budak skola yg kahwin usia muda sgt. Annaresa namanya. Ada satu part dalam buku ni yg bila dia tanya kenapa suaminya suka cium ubun-ubun dan jawab suaminya kerana nanti di ubun-ubunlah pengakhiran hidup kita. Oh Bliss

    7. Tahniah lagi RM. RM mmg tidak pernah mengecewakanku dgn lenggok bahasa yg boomssi likeoryline yg bagusTeruskan berkaryatetapi jika naskah ini lebih tebal pasti lebih kebabooms

    8. Aku suka sejujurnya Cuma rasa macam meleret sikit ceritanya. Tapi still ok untuk aku temui perkataan TAMAT

    9. Yeaaa dh abis bc. mula baca tertanya- tanya nama watak sangat familiar oooo rupenya ini citer pasal mak ayah ayie dan aryana tiba-tiba dia ada Best bc citer cinta mak ayah dia orang ni

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *